Klantcase Vijf tips om jouw klantcase concreter en beter te maken
- DD23admin
- 0
- 1739
Een klantcase is het toppunt van concrete content: je vertelt hoe een klant jouw specifieke dienst of product in de praktijk gebruikt. Waar liep hij tegenaan? Waarom heeft hij juist voor jouw product/dienst gekozen? En wat levert dat hem nu op? Deze gedetailleerde info maakt een dergelijke reference case ook tot zo’n doeltreffend marketingmiddel. Hoe kun je een klantcase nog concreter maken?
1 Noem cijfers
Maak resultaten of uitdagingen hard door cijfers en percentages te gebruiken. ‘Het aantal offerteaanvragen is vertienvoudigt’ of ’96 procent van de bezoekers verliet onze website zonder offerteaanvraag.’
2 Gebruik een praktijkvoorbeeld
Gebruik herkenbare voorbeelden. Het liefst uit de eerste hand, dus in een quote. ‘Toen we het pand bezochten, wilde de aannemer de breedte van het ventilatiekanaal weten. Onze monteur kon hem op zijn tablet meteen de 3D-tekening laten zien.’
3 Schrijf beeldend
Schrijf beeldend, bijvoorbeeld wanneer gigantische aantallen de lezer niet zo veel zeggen. Bijvoorbeeld: ‘we beheren een serverpark zo groot als tien voetbalvelden’ in plaats van ‘6,7 hectare’. Bovendien trek je hiermee de lezer een verhaal in: ‘hij tikt elke ochtend een blaadje espresso’s achterover’ spreekt meer aan dan ‘hij drinkt elke ochtend veel koffie’.
4 Toon autoriteit
Details laten zien dat je van de hoed en de rand weet. Dat je ervaring hebt, meedenkt en de nodige kennis en expertise in huis hebt. Vooral cijfers en percentages werken goed. Kortom, details geven jouw organisatie meer autoriteit.
5 Quote de klant
Quotes zijn ideaal om de vier bovenstaande tips meer cachet te geven. Een statement, bijvoorbeeld in de vorm van een praktijksituatie of percentage, is immers geloofwaardiger wanneer het letterlijk uit de mond van de klant komt. Een quote is bovendien spreektaal en actief geschreven, en dat leest ook nog eens lekker.
Wil je meer tips over het schrijven van een pakkende klantcase? Lees het blog ‘Hoe schrijf je een effectieve klantcase’>>