content recyclen Hoger scoren in Google met gerecyclede content?
- DD23admin
- 0
- 1037
Nieuwe content scoort in Google. Dat is een goede reden om geregeld een nieuw blog, artikel of case study op je website te plaatsen… of een bestaand item te recyclen. Hoe recycle je jouw content op zo’n manier, dat Google het ziet als nieuwe content en jij daar niet te veel tijd aan kwijt bent?
Content recyclen is duurzaam: het kost je minder tijd of copywriting-budget om een bestaande tekst te herschrijven dan een geheel nieuw item ‘from scratch’ te maken. Tenminste, als je content op een efficiënte manier recyclet of laat recyclen. Vijf tips om jouw klantcase, blog, whitepaper of achtergrondartikel efficiënt te recyclen voor zoekmachines:
Tip #1: kies kwaliteit boven key words
Kwaliteit wordt steeds belangrijker voor de SEO ranking. Oftewel, Google plaatst prettig leesbare en complete informatie hoger in de zoekresultaten. Daartoe is Google nu ook in staat. Want zoekmachines beschikken over steeds slimmere zoekalgoritmes die de semantiek van teksten beter en beter kunnen beoordelen. Stop je webtekst dus niet te vol met key words, dat is slecht voor de leesbaarheid en dus voor jouw positie in de zoekresultaten.
Tip #2: key words op de juiste plek
Key words zijn belangrijk, natuurlijk… maar te veel is nooit goed. Dat heb je in de bovenstaande tip kunnen lezen. Dus gebruik zoekwoorden op de juiste plekken. Zo haal je er qua SEO het maximale uit. Noem ze bijvoorbeeld in de titel en (sub)headers, links en in de eerste zin van de alinea. Heb je het idee dat er te veel key words in een alinea staan en dat de tekst slechter leesbaar wordt? Gebruik dan synoniemen of omschrijvingen met verwante semantische termen.
Tip #3: gebruik verwante termen
Gebruik naast jouw zoekwoorden ook termen die zijdelings te maken hebben met het onderwerp. Denk aan synoniemen van zoekwoorden en verwante semantische termen. Wil je bijvoorbeeld hoger in de zoekresultaten komen op de key words ‘asperges reserveren’? Dan rankt Google jouw pagina hoger als je ook relevante woorden zoals ‘schillen’, ‘te koop’, ‘seizoen’, ‘het witte goud’ en ‘soep’ laat terugkomen. Daar zit ook achter dat zoekmachines meer waarde toekennen aan websites die inhoudelijk compleet zijn.
Tip #4: voeg links toe
Door links van en naar andere websites toe te voegen, vergroot je jouw autoriteit over een onderwerp. Kies voor websites die zelf ook veel autoriteit hebben, zoals de site van een bekende klant, onderzoeksbureau of partner. En vraag ook of zij weer een backlink op hun site plaatsen naar jouw gerecyclede blog, klantcase of artikel. Ook interne links zijn waardevol. Link jouw gerecyclede klantcase bijvoorbeeld door naar een relevante productpagina, of een herschreven whitepaper naar jouw nieuwspagina of een relevant blog.
Tip #5: deel via social media
Twitter is het beste vriendje van Google. Vandaag de dag is 6,5 procent van de eerste tien zoekresultaten een tweet. Die recente posts wegen voor zoekmachines vaak zwaarder dan oude webcontent. Bovendien genereer je met een tweet of LinkedIn-post op een eenvoudige manier meer aandacht en dus meer traffic naar jouw website.
Ook hoger in Google komen? Start dan met content recyclen aan de hand van deze vijf tips. Onze copywriters kunnen je daarbij helpen. Tijdens de actie ‘Recycle je klantcase’ krijg je daar ook nog zes social media posts bij. Dat geldt ook als je andere content zoals een blog, whitepaper of artikel wilt recyclen. Stuur ons jouw content en wij geven je vrijblijvend een recycleprijs.
Jouw content laten recyclen? Mail naar joost@klantcase.nl.