Workflow

Hoe werken we?

Met een ingevulde checklist en een (telefonische) briefing gaat Klantcase.nl goed voorbereid aan de slag.

We bezoeken of bellen jouw klant voor een interview. In dat gesprek gaan we op zoek naar de context en uitdagingen. Zo onderzoeken we alle ins & outs. Het doel? Helder en herkenbaar vastleggen hoe jouw producten en diensten bijdragen aan concrete oplossingen.

Daarbij maken we de resultaten zo tastbaar mogelijk, liefst met feiten en keiharde cijfers.

Zeven stappen

naar jouw case

We werken volgens een beproefd stappenplan.

Zo weten we zeker dat we het gewenste resultaat boeken,

zonder tijdverlies voor jouw bedrijf en klanten.

Checklist

Wil jouw klant meewerken aan een klantcase? Vul dan de Klantcase-checklist over de achtergrond, uitdagingen, oplossingen en resultaten van je project in en mail deze naar case@klantcase.nl. Vanzelfsprekend gaan wij zorgvuldig en vertrouwelijk om met deze informatie.weten we zeker dat we het gewenste resultaat boeken, zonder tijdverlies voor jouw bedrijf en klanten.

Telefonische briefing

Klantcase.nl bekijkt de checklist en bepaalt of er nog informatie ontbreekt. In een kort telefoongesprek bespreken we het project en eventuele aandachtspunten of bijzonderheden.

Afspraak plannen

Klantcase.nl maakt een afspraak met jouw klant op een geschikt moment. Het interview gebeurt telefonisch of op locatie bij de klant. Voor de volledigheid meldt klantcase.nl aan het begin van het gesprek dat jouw klant het artikel voor publicatie nog ter goedkeuring ontvangt.

Interview

Een van onze copywriters gaat in gesprek met jouw klant om de achtergrond, uitdagingen, oplossingen en resultaten van de samenwerking te bespreken. Om een compleet beeld te krijgen, komen ook onderwerpen zoals professionaliteit, servicegerichtheid en communicatie aan bod.

Concept

Klantcase.nl maakt op basis van de briefing en het interview een concepttekst. Jij beoordeelt deze versie als eerste. Eventuele correcties of suggesties verwerken we zo snel mogelijk.

Correctieronde klant

Jouw klant ontvangt het goedgekeurde concept. Vaak kijkt ook een leidinggevende of de communicatieafdeling mee. Het is goed om hier in de planning rekening mee te houden. Klantcase.nl voert eventuele aanpassingen door.

Correctieronde klant

Na goedkeuring door jouw klant (geïnterviewde, management of communicatie) maakt Klantcase.nl een finale versie.

Extra’s

Eventuele blogs en nieuwsberichten leggen we samen met de case ter goedkeuring voor aan jou en je klant. Voor de inzet van fotografen, vormgevers of videoproducten maken we graag individuele afspraken.